Tuesday, August 16, 2011

Rumah ALLAH

Masjid adalah tempat perkumpulan umat islam, sewajibnya kita merasakan ia adalah tempat penting yang perlu kita kerap kunjungi dan pergi.

Rasakanlah bahawa masjid tidak sesekali memerlukan kita untuk hadir beri'tikaf dan bersolat didalamnya , tetapi tanamlah dalam hati kita bahawa kita insan yang tidak punya apa-apalah yang memerlukan masjid untuk mendapat ganjaran dari ALLAH.

Islam itu indah..
Dalam konteks rumah ALLAH, insyaALLAH jika usaha kita ikhlas untuk hadir sembahyang didalamnya membuahkan pahala, berjumpa saudara seislam disana peroleh pahala, bersabar dengan karenah anak-anak kecil yang bermain semasa kita sedang sembahyang juga perolehi pahala.

Ya, kanak-kanak kecil itu suka bermain-main...
Tetapi ingatlah kita bahawa mereka-mereka ini adalah pewaris kita,dari bermain-main di masjid inilah mereka berjinak-jinak melangkah ke masjid,dengan keseronokkan bersama kawan-kawan inilah mereka dapat mengenali solat berjemaah.

Ya, kesabaran manusia juga punya batasan..
Bersabarlah kita juga pernah melalui saat seperti mereka, insyaALLAH dengan menahan dengan sabar amarah kita mereka-mereka ini pada suatu hari anatara golongan muda yang memenuhi masjid. Sama-sama kita doakan.

Sungguh, tiada ada rugi jika bersabar....insyaALLAH ALLAH akan beri balasan yang setimpal.
Moga ALLAH limpahkan rahmat kepada kita semua.

No comments:

Post a Comment